Com crear un fòrum nou

Per crear un debat al fòrum del campus virtual s’ha de seguir 3 passos bàsics:
1.- Crear un Fòrum nou: clicar a “Fòrum nou” i ens trobem: el títol del fòrum (requisit obligatori) el qual ha de ser el més representatiu possible sobre el tema de debat que s’ha de discutir. Els altres camps són opcionals:
– Es pot escriure una breu descripció i una explicació més completa sobre el tema que tractarà el fòrum i adjuntar fitxers.
– També es pot moderar el fòrum (en aquest cas el moderador ha de donar el vist i plau de tots els missatges ja que sinó no es publicaran) i es pot blocar el fòrum (per exemple quan s’ha acabat).
– En funció de quan volem que el fòrum estigui disponible, es pot planificar de deixar-lo obert des del moment que es crea o es poden programar unes dates d’obertura i/o tancament.
– A més, pot ser de gran utilitat per qualificar les aportacions dels participants, lligar l’activitat del fòrum al llibre de qualificacions.
– En quant a les “autoritzacions”, en cas que per exemple tinguem grups d’estudiants predeterminats, podem donar permisos per tal que un determinat fòrum només el pugui veure els membres d’un grup. En aquest cas primer s’hauria de canviar el rol d’estudiant i dir que no en tingui “cap” al desplegable i després al grup donar-los el rol que requerim. Per exemple el rol de “Propietari” té tots els permisos i també pot esborrar i el de “Contribuïdor” pot escriure missatges nous, però no pot crear ni un fòrum ni un tema nous, i també pot llegir els altres missatges.
2.- Crear un Tema nou: el tema nou es pot crear al finalitzar les opcions del fòrum nou clicant a  “desa fòrum i crear tema nou” o sinó des de dins del fòrum que vulguem, clicar a “tema nou”. Les opcions que ofereix el tema són les mateixes que al crear un fòrum i, a l’igual que aquest, l’únic camp obligatori és el títol del tema.
3.- Escriure el missatge/s dins del tema: per escriure un missatge d’inici es fa amb “inicia una conversa nova”. Es posa el títol del missatge, el text, es pot afegir un adjunt i es clica a “publica”.
A més d’iniciar una conversa nova, també es pot contribuir al fòrum a través de respondre a un altre participant. En aquest cas es clica a “respon” dins del missatge corresponent.