Com puc crear espais nous

Com puc crear un espai nou?

1. En el vostre ‘El meu espai de treball’ feu clic a Configuració d’espais.
  2. A la part superior de l’eina feu clic sobre el botó Nou.
  3. Cal que trieu quins tipus d’espai voleu crear,  tipus curs, tipus projecte docent o tipus projecte. El professorat que escolli el tipus curs caldrà que seleccioni un any acadèmic en el desplegable que apareixerà.

Els passos que segueixen depenen del tipus d’espai que estiguem creant.

Espais tipus curs

Per defecte, al campus virtual ens apareixen ja els espais corresponents a totes aquelles assignatures de les que formem part, ja sigui com Professor, Professor de pràctiques, Estudiant, Convidat, etc. Aquestes assignatures s’han creat com espais de tipus curs. A cada espai corresponent a una assignatura hi ha creats també els seus grups de matrícula planificats i un grup on hi trobem tot el professorat de pràctiques.

1. Els espais de tipus curs es creen a partir de la planificació que hi ha feta en el programa de gestió acadèmica. L’eina Configuració d’espais ens permet escollir entre els diferents grups als que ens hagin planificat si tenim el rol ‘Professor’ o bé entre tots els grups de l’assignatura si en som els responsables.
    Quins tipus de grups trobarem?

• Grups de matrícula: Són els grups en els que es matriculen els alumnes, aquests grups estan planificats al servei de gestió acadèmica.
    • Grups de titulació: Agrupen els alumnes d’una assignatura per la titulació a la que pertanyen. Aquests grups no formen part de l’assignatura per defecte, els professors els podran afegir si volen (veure Afegir un grup nou planificat per conèixer els passos a seguir).
    • Grups de professorat de pràctiques: Hi trobem tots els professors que estan planificats en algun grup de pràctiques de l’assignatura (d’acord com ho ha planificat el servei de gestió acadèmica).
  2. Feu clic sobre Continua.
  3. A l’apartat “Informació de l’espai curs”, teniu l’opció d’introduir el títol de l’espai que aneu a crear, l’idioma i una descripció breu i una altra de més completa. La descripció llarga apareixerà a la pàgina inicial de l’espai; la descripció breu apareixerà a la llista pública amb tots els espais del sistema.
  4. Si voleu usar una imatge com a icona de l’espai, introduïu la seva adreça URL al camp “URL de la icona”.
  5. Als quadres de text “Nom de contacte de l’espai” i “Correu electrònic de contacte de l’espai” podeu introduir el nom i l’adreça de correu electrònic de la persona a la qual els membres de l’espai podran dirigir-se si tenen preguntes o problemes.
  6. Feu clic sobre Continua.
  7. A l’apartat “Eines de l’espai curs”, marqueu les caselles corresponents a les eines que voleu que formin part de l’espai. Vegeu las pàgina Les eines per conèixer les eines que podem afegir als espais del campus.
  8. Podeu reutilitzar materials d’altres espais que administreu. Escolliu una de les possibilitats següents:
    • No, gràcies.
    • Sí, d’aquests espais: Utilitzeu el menú de desplaçament per seleccionar els espais dels quals voleu reutilitzar materials.
  9. Feu clic sobre Continua.
  10. A l’apartat “Estat de l’espai” seleccioneu Publica l’espai si voleu que estigui disponible per a tots els participants de l’espai. Si no voleu publicar l’espai encara, ho podreu fer més endavant a l’eina “Informació de l’espai”. Mentre l’espai no estigui publicat, només serà accessible pels administradors de l’espai. L’accés a l’espai està restringit als usuaris que pertanyen als grups seleccionats en el pas 1. També podem configurar la visibilitat i les condicions d’accés.
  11. Feu clic sobre Continua.
  12. A l’apartat “Confirmeu la configuració del curs” podeu revisar la informació que heu introduït. Per fer canvis, feu clic sobre Enrere. Si la informació és correcta, feu clic sobre Crea un espai per a crear-lo.

Per fer modificacions a l’espai, consulteu Informació de l’espai.